Μια κοντή μελαχρινή

Τραγούδι με προέλευση από την Κόνιτσα Ηπείρου.
Ο ρυθμός του κομματιού είναι στις δύο πρώτες στροφές 16/8 (7-4-5) και στις υπόλοιπες εναλλάσσεται 1ο δίστιχο 16/8 (7-4-5) και 2ο δίστιχο 3/8. Το πρώτο δίστιχο το τραγουδούν οι γυναίκες και ακολουθούν οι άντρες.

Οι στίχοι του τραγουδιού:


Μια κοντή μελαχρινή που ‘χει την χάρη,
που ‘χει την χάρη.
Που ‘χει την χάρη στα μαλλιά μπροστά στα φρύδια,
μπροστά στα φρύδια.

Τούρκος την αγαπάει κι αυτή δεν ξέρει.
κι αυτή δεν ξέρει.
Όντας κι όντας πίκασε τα μαύρα βάνει,
τα μαύρα βάνει.

-Καλόγρια γένουμαι στα ράσα μπαίνω,
Τούρκο δεν παίρνω.
-Εσύ καλόγρια μ’ τζάνου μ’ κι εγώ στα ράσα,
κόρη μ’ δεν σ’ αφήνω.

-Πέρδικα γένουμαι τα πλάγια παίρνω,
Τούρκο δεν παίρνω.
-Εσύ πέρδικα τζάνου μ’ κι εγώ σαΐνι,
κόρη μ’ δεν σ’ αφήνω.

-Λουλούδι γένουμαι στους κάμπους βγαίνω,
Τούρκο δεν παίρνω.
-Εσύ λουλούδι μ’ τζάνου μ’ κι εγώ μελίσσι,
κόρη μ’ δεν σ’ αφήνω.

-Σταφύλι γένουμαι στο κλήμα βγαίνω,
Τούρκο δεν παίρνω.
-Εσύ σταφύλι τζάνου μ’ κι εγώ ντραγάτης,
κόρη μ’ δεν σ’ αφήνω.

-Κρασάκι γένουμαι στον κάδιο μπαίνω,
Τούρκο δεν παίρνω.
-Εσύ κρασάκι τζάνου μ’ κι εγώ σε πίνω,
σ’ άλλον δεν σ’ αφήνω.
Εσύ κρασάκι τζάνου μ’ κι εγώ σε πίνω,
σ’ άλλον δεν σ’ αφήνω.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μενεξέδες και ζουμπούλια

Κόνιαλι ή Χορός των κουταλιών