Παναγιώτα

Τραγούδι με προέλευση από το Πωγώνι Ηπείρου.
Ο ρυθμός του κομματιού είναι 4/4 (2-2). 

Οι στίχοι του παρακάτω τραγουδιού είναι παρόμοιοι μ' αυτούς του τραγουδιού "Παναγιώτα" που προέρχεται από τη Μακεδονία.

Οι στίχοι του τραγουδιού: 

Σάββατο μέρα κίνησε αχ η Παναγιώτα,
για να πάει στα γονικά της
τη μαλώνει η πεθερά της Παναγιώτα μου,
αααα Παναγιωτούλα μου.

Στο δρόμο όπου πήγαινε η Παναγιωτούλα,
Αρβανίτες απανταίνει
Παναγιώτα η παινεμένη Παναγιώτα μου,
αααα Παναγιωτούλα μου.

Ένας την πιάνει απ’ τα μαλλιά αχ η Παναγιώτα,
λέ’ κι ‘άλλος από το χέρι
τρίτος βγάζει το μαχαίρι Παναγιώτα μου,
αααα Παναγιωτούλα μου.

Δώσε Πανάγιω το κλειδί αχ βρε Παναγιώτα,
λέ’ τα δυο σου μαύρα μάτια
μη σε κάνουμε κομμάτια Παναγιώτα μου,
αααα Παναγιωτούλα μου.

Κάλλιο να δω το αίμα μου αχ βρε Παναγιώτα,
μέσ’ τη γης να κοκκινίσει
παρά ο αγάς να με φιλήσει Παναγιώτα μου,
αααα Παναγιωτούλα μου.

Οι στιχοι του τραγουδιού "Παναγιώτα" Μακεδονίας:

Η Παναγιώτα κίνησε, η Παναγιώτα μαρί
στα σουϊκά της να πάει, Παναγιώτα η καημένη.
Στο δρόμο να που πήγαινε, Παναγιώτα μαρί, 
τρεις Τούρκους διασταυρώνει και οι τρεις αρβανιτάδες. 

Ο ένας της λέει «ώρα καλή» Παναγιώτα μαρί, 
ο άλλος «καλημέρα», τρίτος βγάζει τη μαχαίρα. 
Δώσ' μας φιλί, δώσ' μας τσιμπί, Παναγιώτα μαρί, 
για δώσ' μας μαύρα μάτια, μη σε κάνουμε κομμάτια.

Μήτε φιλί, μήτε τσιμπί, Παναγιώτα μαρί, 
μα ούτε μαύρα μάτια, και ας με κάνετε κομμάτια. 
Κάλλιο να ιδώ το αίμα μου, αρβανίτη σκυλί,
κι η γης να κοκκινίσει, πάρα Τούρκο να φιλήσει

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μενεξέδες και ζουμπούλια

Κόνιαλι ή Χορός των κουταλιών