Σγουρέ βασιλικέ μου

Παραδοσιακό Μικρασιάτικο τραγούδι της αγάπης.
Διάφορες παραλλαγές του συναντώνται ανά την Ελλάδα, ιδιαιτέρως στο νησιωτικό χώρο. 

Αυτό, καθώς και άλλα τραγούδια ίδιας φύσεως θέλουν να δείξουν πως στα παλιότερα χρόνια η φύση αποτελούσε αντικείμενο λατρείας και δέους για τον άνθρωπο κι όχι στόχο καταστρεπτικής μανίας, του έδειχνε τα πρότυπα της απόλυτης ομορφιάς, τάξης και αρμονίας. 

Η λαϊκή φυσιολατρία των δημοτικών τραγουδιών δεν έχει σχέση με καμιά ρομαντική νοσταλγία. 

Πηγάζει αβίαστα και ευρηματικά σαν γνήσιο γέννημα της ίδιας της ζωής και της καθημερινής εμπειρίας, γι αυτό και μπορεί να εκφράζεται μ' έναν αψεγάδιαστο ποιητικό τρόπο. 

Οι στίχοι του τραγουδιού: 

Σγουρέ βασιλικέ μου, πότε μεγάλωσες 
κι έριξες τα κλωνιά σου,το πουλάκι μου, 
και με παλάβωσες. 

Σγουρέ βασιλικέ μου, ματζουρανούλα μου
συ θα μ' αποχωρίσεις απ' τη μανούλα μου. 

Bασιλικός θα γίνω, στη γλάστρα σου να μπω 
να με κορφολογάνε τα χέρια σου τα δυο.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μενεξέδες και ζουμπούλια

Κόνιαλι ή Χορός των κουταλιών