Μπουλονάσαινα

Παλιός, αργός χορός από την περιοχή των Ζαγοροχωρίων στο νομό Ιωαννίνων που χορευόταν κυρίως από γυναίκες σε ανοιχτό κύκλο και με λαβή από τις παλάμες και λυγισμένους τους αγκώνες. Πρόκειται για ιδιότυπο χορό σε 5σημο ρυθμό, από αυτούς που αφθονούν στην περιοχή του Ζαγορίου. 

Αναφέρεται στην αρπαγή της νύφης του γιατρού Δ. Φραγκούλη με το παιδί της Θεοφάνη, πέντε χρονών από τη συμμορία του κλέφτη Αποστολάκη το 1880. 

Τα πρώτα χρόνια το τραγούδι δεν χορεύονταν αλλά τραγουδιόταν ως επιτραπέζιο ("της τάβλας") και είχε χαρακτήρα πένθιμο. Με την πάροδο των χρόνων μετεξελίχθηκε σε έρρυθμο τραγούδι. 

Ο χορός διαρθρώνεται σε δύο κινητικά μοτίβα, που διαχωρίζονταν και με τρεις επιτόπιες κινήσεις.


Οι στίχοι του τραγουδιού: 

Μας ήρθε η άνοιξη πικρή 
μωρ' Μπουλονάσαινα.
 Το καλοκαίρι μαύρο, μας ήρθε κι ο- 
μας ήρθε γιέ μου - κι ο χινόπωρος. 

Μας ήρθε κι ο χινόπωρος 
κυρά Φραγκούλαινα. 
Πικρός φαρμακωμένος, οι κλέφτες κα- 
μωρέ οι κλέφτες -κάνουν γιε μου, σύναξη.
 
Οι κλέφτες κάνουν σύναξη 
μωρ' Μπουλονάσαινα. 
Αυτοί οι Νταβελαίοι πατήσανε- 
μωρέ πατήσανε γιέ μου - τρία χωριά. 

Πατήσανε τρία χωριά 
κυρά Φραγκούλαινα. 
Τρία κεφαλοχώρια, τη Βίτσα, το- 
τη Βίτσα γιέ μου- το Τσεπέλοβο. 

Τη Βίτσα, το Τσεπέλοβο 
μωρ' Μπουλονάσαινα. 
Το έρημο Σκαμνέλι, πήραν μανα-
πήραν μανάδες γιέ μου - με παιδιά.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μενεξέδες και ζουμπούλια

Κόνιαλι ή Χορός των κουταλιών